8 Şubat 2011 Salı

08.02.2011 FIA hareketli kanatları netleştiriyor

Geçtiğimiz haftaki testlerden sonra en çok konuşulan nokta hareketli kanatlar olmuştu. Biz de bu konudaki düşüncelerimizi dile getirmiş, bunu adil olmayan bir yarış ortamı doğuracağını söylemiş ve bazı noktaların çok da net olmadığını belirtmiştik. Bunların en başında iki otomobilin birbirini takibi sırasında bu kanat sistemini sadece arkadaki otomobilin kullanması ve bunun öndeki pilotun avantajını ortadan kaldırdığı geliyordu.

Birkaç gün önce FIA hareketli kanatlarla ilgili bazı açıklamalarda bulundu ve arkadaki pilotun, kanadı harekete geçiren düğmeye çok basması dahilinde bunun geçişleri fazlasıyla kolaylaştıracağı ve sıradan birşeymiş gibi göstereceğinden endişe ettiğini dile getirdi. Dolayısıyla kural için öngörülen ‘geçiş alanları’na şöyle bir kısıtlama getirildi: Arkadaki otomobil öndekine bir saniyeden fazla yaklaştığı anda, kanadı aktive edebilecek ve bunu düzlüklerin sonundaki 600 metrelik alan içerisinde yapabilecek. Bu alanlar beyaz çizgilerle belirlenecek ama şimdilik bu kanat sisteminin ıslak zeminde kullanılması gibi bir şey söz konusu değil.


Bazı pilotlar da KERS sisteminin devreye sokulmasının yanında bu sisteme geçiş yapıldığı anda geçişlerin çok kolay olacağını ama pilotların önündekileri geçmek için direksiyonun üzerinde bir sürü düğmeyle haşır- neşir olacaklarını söylüyor. Alonso ve Barrichello gibi isimler bu kadar düğme ve fonksiyondan rahatsız olduklarını dile getirirken, Team Lotus’un teknik patronu Mike Gascoyne bu sistem için şunları söyledi: ‘Eskiden Gilles Villeneuve gibi isimler arkadaki pilotu tutmak için ellerinden geleni yaparlardı. Artık bunun hiçbir zaman olmayacağını mı söylüyorsunuz?’ Schumacher ise sistemin geçişi kolaylaştırdığını ve düğmeye basıp öndekiler yaklaşıp bir savaşı başlatmak için tetik olarak kullanılabileceğini ve bunu onayladığını söyledi.

Tabii bir başka endişe de pilotların artık tüm geçiş hamlelerini bu belirlenen 600 metrelik alan içerisinde denemeleri ve pistin geri kalanında buna hiç kalkışmamaları olacak. Eğer böyle olursa FIA tarafından belirlenen ‘geçiş alanları’na yakın olan tribünler hınca hınç dolu olacakken, diğer alanların pek de bir anlamı kalmayacak ki bu da izleyicilerin seyir zevkini bozan bir unsur olarak görülüyor.

Her ne kadar yazılıp çizilse de takımlar ve pilotlar gibi sistemin nasıl bir etki sağlayacağını bizler de yarışları izleyerek göreceğiz. Yalnız Imola 2005 ve Imola 2006’daki gibi (Alonso- Schumacher çekişmesi) öndeki otomobilin kaza yapma pahasına arkadakini tutmasına bir daha tanık olamayacağız gibi görünüyor. Yani artık güçlü olan kazansın öyle mi? Bunu hangi motorsporu sever istiyor acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder